המתיישב שזקנו נתלש תובע את השוטר בעשרות אלפי שקלים

בנצי לייזרוביץ No Comments on המתיישב שזקנו נתלש תובע את השוטר בעשרות אלפי שקלים

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו הגיש תביעה כנגד השוטר שתועד תולש את זקנו של מתיישב שמחה על 'ההפקרות הביטחונית' בסמוך ליישוב עטרת. עו"ד ויזל: "מציאות שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום"

צילום: Miriam Alster/FLASH90     
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו הגיש תביעה אזרחית ע"ס 30,000 ₪ לבית משפט השלום בירושלים, כנגד המשטרה וכנגד שוטר אשר תועד במוצאי השבת האחרונה כשהוא תולש בפראות את זקנו של מתיישב, אשר מחה על "ההפקרות הביטחונית" בסמוך ליישוב עטרת. במקביל להגשת התביעה פנה עו"ד ויזל למח"ש והגיש תלונה כנגד השוטר האלים ובנוסף פנה בדרישה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לפטר את השוטר לאלתר.

בכתב התביעה מתאר עו"ד ויזל את התקיפה: "במוצאי השבת נערכה הפגנה בכניסה לישוב עטרת במחאה על זילות היד בה נוקטת מערכת הביטחון כנגד הטרור הגואה והפנית משאביה ומרצה לחקירת מתיישבים אשר נאלצו להגיב לתקיפות הטרור ולהגן על ביטחון חייהם בעצמם. מתיישבים אשר הגיעו לכניסה לישוב מחו על החלטתו הקיצונית וחסרת התקדים של מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, לבצע מעין ענישה קולקטיבית ולהטיל עוצר על הישוב עטרת. עוצר אשר במסגרתו הוצב מחסום בכניסה לישוב והכוחות עצרו ו/או עכבו את תנועת הרכבים במשך שעות ארוכות, אין יוצא ואין בא בלא בידוק ביטחוני מדוקדק. במסגרת ההפגנה, מספר מתיישבים וביניהם המתלונן, התיישבו על כביש הכניסה לישוב וחסמו את תנועת כוחות המשטרה אשר בחרה משום מה לבצע החרמת רכבים של מתיישבים מתוך היושב במקום להפנות את משאביה לפעולות מניעה כנגד הטרור הגואה בגזרתו".

"לפתע, ללא כל שיג ושיח מקדים, ניגש השוטר הנילון אל המתלונן, שלח את ידו לעבר פניו ומשך בזקנו בצורה עוצמתית, אלימה ומשפילה. המתלונן זעק זעקת כאבה גדולה אך חרף זעקתו לא רק שהמשיך הנילון למשוך בזקנו אלא אף החריף את מעשיו, ביצע תנועת משיכה עוצמתית ותלש את זקנו של המתלונן מפניו. תנועת התלישה נעשתה בצורה כה ברוטאלית עד שתוך חלקיק השנייה נעקר הזקן ממקומו ונותר חפון בידו של הנילון. נראה כי תוצאות המשיכה לא הפתיעו את הנילון אשר זרק מידו בבוז את שערות הזקן על הכביש והמשיך בדרכו כאילו לא קרה דבר או חצי דבר", תיאר ויזל.

ויזל מפרט בכתב התביעה את הכאב וההשפלה שחווה המתיישב כתוצאה מהתקיפה החמורה: "מיותר לציין את הכאב והסבל הרב הנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו, וקל וחומר בשערות זקנו. מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי אשר מבזים אותו במשיכת שערות זקנו אשר הוא בעל ערך דתי עבורו. תלישת זקנו של יהודי מפניו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי. למן הסר ספק יודגש, לכל אורך האירוע המתלונן לא פעל באלימות. לא מינה ולא מקצתה. כל חטאו אשר בגינו "זכה" לטיפול שכזה היה רק מחאה פסיבית בה ישב על הכביש. הסרטון מהאירוע מדבר בעד עצמו ומוכיח כי הנילון פעל באלימות וברוטאלית תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב והשפלה רבה למתלונן", כתב ויזל.

עו"ד ויזל מסר לאחר הגשת התביעה: "התקיפה המזעזעת הינה תמונת מראה לרוח המפקד השוררת בשטח ולהחלטתו המקוממת של מח"ט בנימין להילחם במתיישבים אשר העזו להגן על ביטחון חייהם המופקר, במקום לעסוק בפעילות נגד הטרור הגואה. מדובר בהתנהלות אבסורדית בה הופכים את הקורבן לאשם ומסבים את מערכת הביטחון מעיסוק ביעודה המקורי שהינו סיכול הטרור, למשימות פוליטיות שמטרתם להשתיק את מחאת המתיישבים. האלימות הקשה שהופנתה כלפי מתיישב שכל מבוקשו היה למחות על אוזלת היד הביטחונית ועל החלטתו האירונית של המח"ט להטיל סגר על ישוב עטרת ולא על הכפר ממנו יצאו הפורעים, הינה מציאות שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום".

ממשטרת ישראל נמסר כי "החקירה הועברה למחלקה לחקירות שוטרים, אי לכך אנו מנועים להגיב בשלב זה".



0 תגובות